Ny blogg: George Reisman på svenska

Jag har skapat en ny blogg, George Reisman på svenska, där jag tänker lägga ut mina översättningar av Reismans uppsatser. Jag gjorde det först och främst därför att jag inte var nöjd med utseendet på översättningarna på min hemsida; dessutom var det ett evinnerligt strul med fotnoterna: de orsakade ”hack” i texten, och när jag gjorde om dem fungerade inte länkarna. (Jag köpte en ny version av ”drömvävaren” för något år sedan, men denna nya version har mest vävt mardrömmar.) Med WordPress ser det betydligt snyggare och enklare ut.

Jag hoppas också att det här ska ge fler läsare. En annan fördel är att jag kan lägga Reismanrelaterade länkar i sidhuvudet: hans egen blogg och hemsida, hans sida på Amazon, länk till hela Capitalism: A Treatise on Economics och min egen uppsats ”Varför behöver vi George Reisman?”

Sprid gärna ordet vidare! George Reisman förtjänar all uppmärksamhet han kan få.

Kommentarer inaktiverade.