Kan man lita på horoskopen?

(Ett lite lättsammare inlägg för omväxlings skull.)

Den frågan måste jag ställa mig, för i dagens horoskop för min sambo står det att det är lönlöst för henne att försöka ändra en viss persons planer. Eftersom hon normalt inte träffar någon annan än mig, måste ”en viss person” syfta på mig.

Men när jag sedan läser mitt eget horoskop, står det att mitt problem är att jag inte gör upp några planer. Hur går det ihop? Har stjärnbilderna råkat i olag, eller vad?

Från en välrenommerad tidning som Eskilstuna-Kuriren (med anor från J.A. Selander och det ena med det andra) väntar man sig väl relevanta horoskop?

(I vanliga fall glömmer jag horoskopen lika fort som jag läser dem. Men idag tyckte jag att jag borde ryta till.)

(Tillsänt Eskilstuna-Kuriren.)

Uppdatering: Publicerad i Eskilstuna-Kuriren 21 mars 2012!

Uppdatering 13 februari 2013: Idag stämmer mitt horoskop! Det säger att jag har svårt med motivationen och grubblar alldeles för mycket över mina problem.

