Kommentarsregler

Eftersom det ändå är rätt tunnsått med kommentarer här, har jag inte funderat särskilt mycket på kommentarsregler. Det enda jag vill säga om den saken är att jag inte välkomnar kommentarer från personer som försöker omvända mig till sina egna älsklingsteorier. Så försök inte övertyga mig om

  1. Guds existens
  2. Anarkokapitalismens förträfflighet
  3. Fraktionell guldmyntfot

I det förflutna har jag ibland fått långa epistlar (snigelbrev såväl som snabelbrev) från personer som velat omvända mig till just dessa läror. Av någon för mig outgrundlig anledning tycks de mena att det är väldigt viktigt att just jag blir omvänd. Outgrundligt, eftersom det finns så många andra människor i världen som villigt låter sig omvändas, eller redan är omvända.

Men tid är en knapp resurs, och jag vill inte öda en minut av mitt kvarvarande liv på sådant nonsens.

Så sådana kommentarer åker direkt i skräpkorgen.

PS. Säkert som ett Nigeriabrev med e-posten fick jag en kommentar på Facebook om att jag

bara vill ha beundrare.

Somliga har tydligen väldigt svårt att läsa ens en kort text innantill. Är det så svårt att förstå att tiden är en knapp resurs? Eller att den blir knappare, ju äldre man blir? Eller att jag inte vill tillbringa denna knappa tid med att älta saker jag har tröskat igenom många gånger förr? Eller att jag allra minst gör det med människor som ändå bara är intresserade av att tala om för mig hur fel jag har?Jag pratar inte med dörrknackare från Jehovas Vittnen heller. Och sitter jag på puben med en öl och det kommer fram något fyllo eller allmän pratmakare som vill berätta sitt livs historia eller klanka på tillvaron i allmänhet, snäser jag av dem också. Eller dricker ur ölen och går därifrån, ifall de blir alltför påträngande.

Kommentarer inaktiverade.