Bloggrekommendation

Visserligen kommer världen, enligt vanligtvis välunderrättad källa, att gå under någon gång i eftermiddag; men om den till äventyrs inte skulle gå under och ni vill gardera er mot penningväsendets undergång i form av hyperinflation, kan jag rekommendera Per Nilssons blogg Mengerian. (Döpt efter Carl Menger.)

Uppdatering 2015: Sedan någon tid är denna blogg privat och skyddad.

3 Responses to Bloggrekommendation

  1. HugeHedon says:

    Nu tycker jag att du är lite orättvis – världen ska ju inte gå under förrän 21:a oktober. Det som hände igår var att Jesus kom och hämtade lite folk. Framför allt de som trodde på denna Judgement Day tror jag. (Vore skönt i så fall.) Vi övriga blev kvarlämnade av Gud, och har fem månader kvar, vad jag förstår.

    http://judgementday2011.com/the-apology-for-may-21st-judgement-day-prediction/

    (När det gäller hyperinflationsundergången har jag en annan uppfattning än du, men strunt samma.)

  2. För dem som är intresserade av ekonomi kan jag ju ge en liten övningsuppgift: Vad skulle hända med ekonomin, ifall det vore säkerställt att jorden ska gå under om fem månader? (Ledtråd: Tänk ”tidspreferens”.)