Nytt på engelska

Två nya engelskspråkiga uppsatser på min hemsida:

Induction in Economics
Ludwig von Mises on Anarchism

Båda grundar sig på anteckningar jag lagt ut på Facebook, men den första innehåller ett längre tillägg.

Både nytt och nygammalt på svenska är också på gång, men det kan ta lite tid. (Det är en massa skidtävlingar på TV som jag inte vill missa, m.m.)

2 Responses to Nytt på engelska

  1. Fredrik says:

    Hej PO,
    Gillar approachen på artikeln Induction in Economics(Och iden bakom)
    Någon objektivist eller annan måste försökt sig på något liknande!?

    Vad säger Rand i Atlas? Menger? Riesman?

    Mvh,
    /Fredrik

    • Northrup Buechner har ett kapitel om induktion i sin kommande bok. (Innehållsförteckningen finns utlagd på nätet, det är därför jag vet det.) Ska bli intressant att se vad han har att säga.

      Annars vet jag inte att någon objektivist har behandlat ämnet. Förmodligen kommer jag själv någon gång i framtiden att ha lite mer att säga. Men mina tankar i ämnet är än så länge ytterst preliminära.